lördag 24 april 2010

Tripp till svärmor!

I går när jag hade jobbat färdigt, passade jag på att åka till svärmor. Det är perfekt att ha henne så pass nära, när jag har varit i Bollnäs en hel dag. Huvudet orkar inte med så mkt mer när det är fullt av siffror och ny information, och då är det väldigt skönt att kunna åka till henne och dela på en flaska vin och käka lite god mat! Nu behöver jag ju inte pusta ut varje dag när jag har jobbat, men det blir extra mkt dom dagar jag är på konsult. Dels går vi igenom senaste månadens bokföring, och allt som släpar efter från bokslutet. Mkt ny information blir det. Jättekul när jag känner att jag fixar det bättre och bättre, men det är fortfarande nya grejjer jag ska lära mig hela tiden. Och sen på em kom även pappa upp, och vi kollade igenom månaderna som gått och även den närmsta tiden framöver. Våren är ju alltid hektisk när det kommer till jordbruk, och i år blir det ju extra mkt eftersom vi även ska få in två mjölkrobotar nu i maj. Allt på en gång! Så det är väl inte konstigt att man går på högvarv emellanåt. Många grejjer att hålla reda på och framförallt ska vi bestämma hur vi vill ha det.. hur ska robotarna stå, vad ska vi prioritera, hur mkt blir vi tvungna att bygga om mm mm. Men nu är allt sådant bestämmt och det återstår bara att vänta och se tiden ann om vi tänkte rätt! Och kul ska det bli!!
Oj, vad surrigt det här blev.... Men i varje fall, åkte jag till Anita i stugan. Hon bjöd på god kyckling gryta med creme-fraiche. Jag hade med mig en flaska vin och lite god mörk choklad som vi smaskade på efter maten. Så mysigt att bara sitta och prata en hel kväll. Förmodligen pratar jag mest.. kom på det idag när jag åkte hem. Jag har nog ett uppdämnt behov av att prata av mig.. förut har jag alltid pratat med mamma om det mesta, men nu fattas ju hon... och då är det skönt med en svärmor som orkar lyssna på mig när jag behöver ventlilera mig.
Nu ropar sängen!! I morgon ska vi på "poppling" (bowling enl. Oscar) och efter det ska killarna gå på bio med sin storasyster.
Natti natt!!

Inga kommentarer: