onsdag 21 april 2010

Söt som socker...

Ja, det här jävla sockret! Tänk att det ska vara så svårt att vara utan det. Mitt humör är som en bergochdalbana just nu. Men jag håller ut.... Ngn ruta mörk choklad har slunkit ner, men det kan jag väl leva med.. Eller så har maken rätt.. det är inte det att jag är speciellt sugen, mer att jag har tråkigt, och då vill man ju gärna äta ngt. Hoppas han har rätt.

I söndags var Eric och jag till Konsum för att handla lite. Han ville gärna att vi skulle köpa flingor, men det ville inte jag! Det slutade med att vi hade en liten genomgång av alla innehållsförteckningar.. Svårast med barnen är att förklara varför jag inte vill att dom äter vissa saker, även om det smakar gott. Men ärligt talat, dom flesta flingor har ju samma sockerhalt som kakor eller godis.. Och konstiga tillsatser som man inte ens vet vad det är. Vi är absolut inte stenhårda med maten vad gäller barnen, men sånt man äter varje dag vill vi gärna ska vara bra, men t ex lördagsgodis och fika ibland får dom absolut. Oftast funkar det jättebra. Det är ca 2 år sedan vi började plocka bort kolhydrater i maten, så jag antar att dom inte reflekterat över det längre. Och några flingor fick inte följa med oss hem. Den här gången..

Kom på idag att jag har ju faktiskt gått ner 6 kg sedan november! Varav 3 dom senaste 2 veckorna!!

Inga kommentarer: