torsdag 22 april 2010

Blir det som vi har tänkt oss?

När man var liten fanns det ju miljoner olika drömmar om vad livet skulle ge. Jag ville bli polis och gifta mig med en snygg kille! Bonde fanns inte med i bilden. Över huvud taget. När jag ville mamma eller pappa ngt när dom var i lagårn ställde jag mig alltid i dörren och skrek åt dom att komma ut.. Det var när jag var i tonåren, och lagårdslukt var det vidrigaste som fanns.. Men tillslut lyckades pappa övertala mig att hoppa in och provjobba lite i varje fall. Det är snart 10 år sedan. Och än har jag inte tagit mig därifrån.. Förvisso är jag inte i lagårn så mkt, men själva bonderiet är jag ju i högsta grad inblandad i. Frågar man mina bröder är jag lite polis också!

Men en snygg kille har jag i alla fall lyckats snärja!! = )

I morgon ska jag till Konsult i Bollnäs och jobba. På fm ska jag gå igenom bokföringen med min mentor, som pappa så fint kallar henne, och på em blir det genomgång med våran rådgivare. Alla som har eget företag borde skaffa sig en rådgivare. Kostar ganska mkt pengar, men han är värd varenda krona. Det är så lätt att man blir hemmablind, och då är det alltid bra med ett par extra ögon och öron.. Hjälpen man kan få är jättebra!
Sen tänkte jag passa på att åka till svärmor i Mo och sova över. Få lite god mat och kanske ett glas rött och en ruta mörk choklad. Är jag värd tycker jag! Blir nog ett varmt bad oxå.. Riktigt avkopplande ska det bli. Oftast räcker det med ett dygn på bortaplan för att man ska längta hem till familjen igen. Det är viktigt att få längta lite efter varandra. Allt för lätt att man bara harvar på i samma gamla hjulspår, och faktiskt glömmer bort hur bra vi faktiskt har det..
Var in på Marangoni idag och köpte hem en lunch-sallad. Herregud!!! va mkt gott dom hade där.. Tårtor, bakelser, dessertpajjer.... Allt som jag inte ska äta nu.. Hela em har jag fått visualisera hur mkt bättre jag kommer att se ut i sommarens klänningar om jag inte äter alla dom godbitarna.. Så nu är jag nöjd med att jag tog min sallad och åkte hem. Och en otroligt god sallad var det dessutom.

Inga kommentarer: