lördag 10 april 2010

Dag 5

Lördag.. inte världens enklaste dag att hålla sig till strikt LCHF, men jag har varit sjukt duktig!!! Ätit räkröra från igår, både till frukost och lunch! Unnat mig en LITEN bit mörk choklad till em-kaffet med svägerskan och smaskat ägg m korv till middag. Variationen är inte så stor för tillfället, men man får försöka tänka på mat som bränsle och inte som njutningsmedel. (tips från maken)
Och egentligen är det väl det mat är - bränsle. Att vi ska njuta av maten och använda det som en social bit i livet är ju ngt som den moderna människan har kommit på. Nu råkar min familj älska mat och den sociala biten runt maten, så helt lätt är det ju inte att försöka tänka om, men under den här perioden försöker vi göra det.
Dessutom har Oscar bakat kakor idag, med lite hjälp från mig, utan att jag har smakat så mkt som en smula!! Och det var faktiskt inte så svårt att låta bli heller, och det känns ju som en liten framgång i sig! Det är svårt med barnen och deras lördagsgodis. Dom vill ju gärna ha det, men så gott som allt godis innehåller ju mest en massa skit rent ut sagt, men det är ju svårt att förklara för dom. Och själv tycker ju jag oxå om godis.... Men idag löste vi det genom bakning istället! Även om det innehåller socker och mjöl känns det ändå fräschare än smågodis.
Nu ska jag äta några caschew-nötter och dricka ett stort glas vatten!!

Inga kommentarer: