måndag 12 april 2010

Dag 7

Det här känns ju bara bättre och bättre! Hade lovat mig själv att hålla i den här strikta varianten av lchf minst en vecka, och det har jag gjort nu. Men den har flytit på så bra och gick så fort, så det är väl bara att fortsätta! Man kan äta lchf på flera nivåer egentligen, precis som med så mkt annat. En del väljer att äta lyx-varianten, dvs mkt god mat. Kött, sås, gratänger, mörk choklad, nötter mm. Men vill man gå ner i vikt så går det nog fortare om man drar ner på mängden och håller sig till basvarorna. Skaldeman skriver mkt om det här i sina böcker. Så jag fortsätter på samma sätt som jag har gjort hittils. Nästa fredag kommer jag att ha ett litet planerat avsteg. Maten kommer att vara lchf, men jag ska unna mig några glas vin och mörk choklad i goda vänners lag!
Idag har det inte blivit mycket mat alls. Ett ägg m majonäs på fm och ett på em. Nu för en liten stund sedan åt jag lite fil med grädde och lite hallon i. Kaffe med grädde har det slunkit ner några koppar av och några jordnötter. Hunger eller sug har jag inte kännt på hela dagen! Den positiva effekten av att äta näringstät mat av bra kvalitet. Kroppen får vad den behöver och tar av det lagrade kroppsfettet om den vill ha mer bränsle. Finnemang!!

1 kommentar:

Mathilda sa...

Bra jobbat Linda!