tisdag 25 januari 2011

2010 har varit ett förändringens år för mig, framförallt i arbetsväg. Från att ha jobbat deltid och i huvudsak suttit på kontoret, har jag nu kunnat börja jobba heltid. Äntligen! Mkt tack vare mjölkrobotarna. Med trasigt bäcken och krånglande leder har inte jag klarat av att mjölka på några år, förutom i undantagsfall. Men med förändring kommer även många funderingar. Kommer jag att klara det här nu. Vad händer om jag får ett bakslag? Bara för att kroppen har bestämt sig för att vara medgörlig nu, betyder ju inte det att den tänker fortsätta med det i all evighet. Men optimist som jag är, försöker jag att inte tänka allt för mkt på det. Det går så länge det går! Och just nu mår jag fantastiskt bra! (förutom ett par små skavanker!)
Ofta blir vi alla hemmablinda! Man gnäller över små saker i vardagen som egentligen inte har ngn betydelse i det stora hela. När man jobbar tre syskon ihop, så är det inte alltid en dans på rosor. Vart drar man gränsen mellan arbete och privatliv? Allt för ofta flyter det ihop. Kanske inte alltid så roligt för omgivningen, men jag lovar, vi jobbar på att skärpa oss! =) Men det är väl så.. Bonde är man 24 timmar/dygn, inte mellan 7 o 16..
Det jag vill komma till är att jag lever ett fantastiskt rikt liv! Inte rikt på pengar kanske, men på så många andra sätt! Jag har inflytande på mitt arbete, jag bestämmer ganska ofta själv hur mina dagar ska se ut, har aldrig behövt kontakta f-kassan när mina barn varit sjuka..(bara att jobba in senare) mm mm Frihet under ansvar, som min far brukar säga! Men det är mkt att göra, och nog läggs det ner mkt tid på jobb! Både mentalt och fysiskt. Det som inte blir gjort ena dan ligger ju kvar och väntar på en dan efter.. Räkningarna betalar sig inte själv, bokföringen gör sig inte själv.. Det är väl det som stressar mig mest om jag blir sjuk eller ngt.. I lagårn är vi flera som kan samma sak o det är lättare att hoppa in för varandra, även om t ex Linda som går där mer än mig har större koll. Men å andra sidan har jag nog lite kontrollbehov, och vill gärna ha "mina" papper för mig själv! Förmodligen dumt, så det får väl kanske bli lite ändring på det så småning om... Kankse.. =)

Inga kommentarer: