måndag 24 januari 2011

Lill-pyret fyller 5 år!


Idag fyller Oscar 5 år! Tiden flyger iväg och liten blir stor..
Lite nostalgisk blir jag alltid på mina barns födelsedagar. Man tänker tillbaka på graviditeten och på dagen när dom till sist kom till denna karga värld. Kvällen innan han föddes var vi hos mamma och åt. På vägen hem började motorlampan på bilen lysa. -Ja nu gäller det att det inte blir ngn förlossning inatt, sa maken. -Vore bra om jag hann kolla med saab först..
- inga problem, svarade jag! Jag känner ingenting som tyder på att det är på g...
Kl 2 på natten vaknade jag med värkar... Puttade lite försiktigt på maken: -Duu, jag har lite värkar nu... - Men vad f**n! muttrade en sömndrucken blivande pappa.. Vi löste det hela genom att Fredrik fick komma o skjutsa oss. Och tur var väl det, för när vi kom in till förlossningen, var jag öppen 5 cm, men barnmorskan tyckte av vi skulle åka hem igen!! Men eftersom vi bara blev avsläppta var vi ju tvungna att stanna kvar. 2 timmar senare var Oscar född!

1 kommentar:

Linda sa...

Ja tänk vad tiden går fort!
Hoppas ni blir friska där hemma snart så vi får komma på lite kalas! :)