söndag 9 september 2012

Härliga höst!

Så har ännu en helg rusat förbi. Skönt att solen äntligen har bestämt sig för att kika fram.

Jag har börjat putsa alla fönster.. finns det något tråkigare?? Men belöningen var ju att få sätta upp mina nya fina köksgardiner. Vita lite tjockare med frans upptill. Hissgardiner i småfönstren och långgardiner till de två mot altanen. Jag är supernöjd!

I morgon är det måndag igen! Har massor att göra på gården! Varje höst får vi listor från länsstyrelsen på alla händelser det senaste året som rör djuren. Man ska kontrollera att allt stämmer. Alla kalvningar, sålda djur och de som har skickats till slakt. Det är ju inget man kommer ihåg rakt av, så det tar lite tid att jämföra med våran stalljournal. Det börjar även bli dags att ta in alla djur från bete. Det känns som att vi nyss släppte ut dom.. På våren är det alltid så skönt att släppa ut alla, men det är minst lika skönt att ta in dom igen när sommaren är över. Det känns tryggt att ha alla "under tak"!

I morgon ska jag ringa o beställa en ny telefon. Min bestämde sig för att sluta fungera förra helgen, så jag har använt min (väldigt) gamla samsung nu.. I vanliga fall är det Eric som har den, så han börjar bli lite sur på mig nu.. Jag tror det får bli en iphone.


Inga kommentarer: