fredag 3 september 2010

Men oj! vad den här sommaren har gått fort!! Jag ska sammanfatta den lite kort tänkte jag: solen har skinit för det mesta och jag har jobbat i stort sett hela sommaren! Vi har ju satt in två mjölk-robotar i ladugården, och det har tagit enormt mkt tid. Själva monteringsarbetet har inte jag haft så mkt med att göra, då det inte riktigt är min starka sida, men sen när det var dax att börja använda dom var det bara till att hugga i! Vi har haft jättekul, men nog känns det att man inte har haft ngn direkt semester.. Men men, allt har sin tid! Den här veckan har Oscar varit hemma från dagis med feber, så då har jag passat på att ligga på soffan med honom precis hela dagarna!!
I måndags började jag på yoga! Det var otroligt skönt. När man tittar på dom som kan, ser det ju så väldigt enkelt ut, men det kan jag tala om att det är det inte. Efter en timme är man ganska mör, men på ett skönt sätt. Eftersom det är en så pass lugn träning tror jag att den kommer att passa mig perfekt. Inga hopp som sliter på knäna, och framförallt så är det avstressande! ngt som jag kan behöva. Jag har ganska stora problem med låsningar i nacken och bröstryggen, men förhoppningsvis kommer jag att öva upp rörligheten lite mer nu. Är ju överrörlig i lederna i resten av kroppen, men just bröstryggen är som en enda stor knut..

Kom att tänka på för ett tag sedan att jag är nog ganska störd!! vilket dom flesta andra förmodligen redan har märkt.. =)) Jag lägger ner alldeles för mkt tid på att tänka på vad jag ska äta eller INTE äta.. så det ska jag sluta med NU! (vi får väl se hur det går) Jag ska äta och göra det jag mår bra av. LCHF med lagom besatthet och promenader, lite styrka och yoga! Det blir kanon!! Vågen får bli min makes enskilda egendom, så håller jag mig till måttband och nöjd-i-kropp-o-själ-känslan! Wish me luck!!