torsdag 23 september 2010

Förkylningstider...

Shit, vad tråkigt det är att vara förkyld... Jag blir som en kille när jag blir sjuk! Vet inte om jag kommer att överleva.. det är såå synd om mig, och inte får jag ngn särbehandling här hemma heller! Eric frågade iofs. i går varför jag åker till Konsult i Bollnäs o jobbar när jag är sjuk? Det undrar jag också! Det är väl det som är att vara vuxen antar jag... man åker runt och sprider bacillerna vidare...

Nu ska jag erkänna en sak: Jag har börjat planera julen... plockade fram en hel hög med inredningstidningar med jul-teman häromdagen, o bara gottade mig... Men i år ska jag försöka göra det enkelt för mig.. Jag brukar alltid byta gardiner i hela huset till jul, men det tar ganska mkt tid att stryka alla dessa metrar, så i år hoppar jag över det. Tänker även klä granen redan till lucia.. min mamma kommer förmodligen att hemsöka mig för det, men det får hon gärna göra!! Skämt o sido: jag är uppvuxen med väldigt mkt jul. Och vi har alltid firat julen på samma sätt, år efter år, men nu tänker jag bryta mig ur det! Vid 31 års ålder tänker jag hitta på ngn egen tradition med min "egen" familj. Nackdelen med att hålla benhårt på alla traditioner som vi alltid har gjort, är att det blir så otroligt jobbigt vid varje högtid, när ngn man älskar inte längre finns.. Min tanke är, att om man varierar sig lite mer, kanske det blir lättare vid jul, påsk, midsommar och födelsedagar mm om det inte är så knutet till ett visst mönster.. saknar gör man ju ändå, men man kanske lättar upp det lite på det här viset.. kanske..
Så i år ska vi försöka ta oss till stugan ett par dagar över jul! Egentligen är det min jobb-helg, men jag ska försöka få bort juldagen, så får vi nog till det! Man kanske ska stänga verksamheten några dagar? Sätta en lapp på dörren till mjölkbilschauffören, att vi har jul-ledigt! "Välkommen åter den 27:e" Skulle vara rätt kul att se minen!!

Inga kommentarer: