tisdag 7 september 2010

I går var jag på mitt andra yogapass. Shit vilken energikick jag fick! När jag kom hem kändes det som att jag skulle kunna springa, studsa och hoppa resten av kvällen! Som tur är, kom jag ihåg att mina knän och höfter inte riktigt går med på att hoppas omkring med. Och det är ju det som är så skönt med yogan.. Jag Kan!!!
Efter att i ganska många år haft värk i kropp och leder börjar det äntligen att bli bättre. När Eric var liten kunde jag inte ens gå några hundra meter utan att få jätteont i framförallt bäckenet. Jag hade ischias så gott som dagligen och kunde inte ens sköta om vårat hem, utan att bli sängliggandes efteråt. Väldigt jobbig period i mitt liv.. men sakta men säkert har det alltså blivit bättre. Många timmar har spenderats hos sjukgymnasten för både träning och smärtbehandlingar. Jag var sjukskriven i 3 år..
Det kanske inte är så illa ändå att fylla 30 =) Min kropp tycks ju gilla det skarpt!
Den här sommaren har jag klarat av att gå på betonggolven i lagårn, många timmar i sträck, utan alltför mkt värk efteråt. Jag har gått promenader, cyklat... Sånt som dom flesta kan göra utan problem, men som varit ett jätteproblem för mig! Så en liten seger har jag nog vunnit, nu till sist! Trägen vinner!
En annan sak som oxå är positivt är att jag äntligen kan börja ha roligt, utan att känna dåligt samvete... Sen mamma gick bort har det varit jättesvårt. Jag saknar henne så oändligt mkt, men jag måste tillåta mig att gå vidare. Hon vill ju knappast att vi ska sluta ha roligt. Men förnuft och känsla kan ha ganska stora sammarbetsproblem har jag lärt mig!
Men: "Just idag är jag stark"...

1 kommentar:

Linda sa...

Härligt Linda! Skönt att det går framåt... Det är inte så farligt att bli 30 ;)