måndag 13 februari 2012

Helgen

Den här helgen har varit jätteskön! På fredag kväll var vi in till Max o käkade. Kan inte minnas när vi var dit senast. Vi passade även på att reka lite inför söndagens innebandymatch för Eric. Den var i Andersberg, ett område som varken jag eller C har koll på. Men nu har vi det! =)
I lördags var dags för Oscars efterlängtade barnkalas! Han fick jättefina presenter och han hade fullt sjå med att bygga lego hela kvällen.
På lördagskvällen var Elma hos oss en liten stund. Fredrik skjutsade Mathilda som skulle ut på lite välbehövligt gallej och Elma sov i vagnen. En liten liten stund sov hon i vagnen! När hon vaknade satt hon snällt i mitt knä och såg ganska nöjd ut i säkert 10 minuter. Sen såg hon ut som att hon kom på att hon inte var hemma. Eller som att: Nu du tatta, ska du inte tro att jag tycker att det här är okej.. jag är ju faktiskt trött.. å lite mammig måste jag ju också vara.. nu skriker jag!! Men samtidigt är det ju lite mysigt med tatta så jag kurar in mig i hennes famn och skriker samtidigt.. då får jag lite av varje liksom.. Gopluttan! =)
Så i söndags var det dags för innebandy! Killarna fick storstryk av Andersberg. Av någon anledning var det bara 8 st som kom till matchen, så dom fick kämpa på riktigt ordentligt! Bra för Eric som behöver jobba på det här med att hantera förluster.. vilket gick jättebra den här dagen. Visst, han var jättebesviken och rätt sur en stund på planen, men det gick över mycket snabbare än vad jag hade förväntat mig. Mamman är stolt!!

1 kommentar:

Eric sa...

Jag fick 2 ut visningar.