måndag 7 mars 2011

Mars månad tror jag får bli en skaffa-energi-månad! Känner att jag har brist på den varan just nu.. Jag ska börja skapa bättre rutiner vad gäller vardagsmotion och styrketräning. Kosten är vi bra på här hemma, men vi orkar inte riktigt spetsa till det. I går pratade vi om att försöka samla energi och köra på lite mer med den biten i april. Det är jättesvårt att säga nej till fika och mörk choklad, rött vin mm när man inte är riktigt motiverad. Nu är ju iofs inte mörk choklad o rött vin i måttliga mängder ngn fara för hälsan, men det är vikten jag behöver ta tag i nu. Ska jag klara av att springa i vår och sommar så måste jag plocka bort några kilon. I veckorna är vi oftast klockrena med maten, men det är ju så jäkla skönt när det blir helg att käka ngt gott...och onyttigt... =)
Så nu hoppas jag på soliga sköna promenader de närmsta veckorna!


Inga kommentarer: