tisdag 15 mars 2011

Dom senaste veckorna har jag känt av armbågen till och från. Inte bara vid ansträngning utan det har kunnat komma när jag t ex har lyft en stekpanna el dyl. Smärtan har börjat i armbågen och gått ner i underarmen. Men bara diffust på ett ngt konstigt sätt. Jag har tagit för givet att det är en nerv från nacken som spökat, men igår var jag tvungen att ringa sjukgymnasten o boka en tid. Hade tur och fick komma redan idag. Blev otroligt besviken när han förklarade att jag har fått tennisarmbåge... Så nu ska jag inte göra ngt som gör ont eller känns obehagligt. Dvs ingenting då... Jag känner ju av när jag knyter handen... Inte helt lätt med lagårdsarbete då.. Så jäkla tråkigt. Det känns som att jag hela tiden försöker ta mig tillbaka till jobbet i lagårn, men jag kommer aldrig dit. Nya problem hela tiden. När jag var på Hälsoinvest för många år sedan, på rehab, sa dom åt mig att söka ett annat jobb, för jag kommer aldrig att klara av att jobba med ett sådant tungt jobb. Jag valde att inte lyssna på det, men nu börjar jag fundera.. Men hur kul är det att vara 31 år, och inte klara av att jobba heltid??? Ännu mer frustrerande när man så gärna vill!
Som tur var lyckades jag hålla tårarna tillbaka medans jag var kvar hos sjukgymnasten, men sen var jag tvungen att åka till svärmor och grina ur mig lite! Å sen hem o fortsätta grina en skvätt.. Knäpp man är, men ibland blir det bara för mkt..
Nu blir det soffmys en liten stund, innan det är dags att åka till lagårn och göra kvällsrundan med en arm! =))

1 kommentar:

Linda E sa...

Förstår mycket väl att det känns frustrerande! Hoppas verkligen att du kommer att bli bra och kan jobba med mej i lagårn. Hoppas också du blir sjukskriven igen så du får chans att vila ordentligt!!! Kram på dej