lördag 15 augusti 2009

Problemlösning....

Min Oscar saknar mormor idag... Han har lite olika lösningar på problemet! -Men mamma, om vi tar en jättelång stege kan väl mormor bara klättra ner från himlen till oss igen? Vad svarar man på det? Jag försöker förklara att mormor var så sjuk, så hennes kropp inte fungerade mer, och att det var därför hon dog.. Så även om vi hade en så lång stege så skulle det ändå inte gå. -Pappa kan klättra upp och hämta henne. Sen kan ni hjälpas åt att bära henne! Eller skjutsa henne på Tomas 4-hjuling!! Planen är klar tycker O och ler brett.
Tänk om han hade rätt! Tänk om det var så enkelt! Vilken lycka det hade varit. Bara klättra upp och hämta min mamma. Inget skulle göra mig gladare... Ibland får jag för mig att sorgen har lagt sig.. att jag kan släppa taget lite och fortsätta mitt liv som det var förut. Men det går ju inte. Hur ska jag kunna det? Mamma och jag stod varandra så nära. Som jag antar att bara mor och döttrar kan göra. Vi behövde inte säga så mkt. Vi visste vart vi hade varandra, och vad den andra tyckte och tänkte. Men ändå missade jag hur sjuk hon var... Falsk sjukdom, cancer....
/L

Inga kommentarer: