söndag 9 augusti 2009

Myslördag blev partylördag

Jag hade ju planerat min lördag rätt bra trodde jag... Hade inte förväntat mig en möhippa den här helgen... om det skulle bli ngn överhuvudtaget. Men så här i efterhand ser jag ju alla tecken som visade på detta under dagen. Har nog aldrig blivit så överraskad som när inte bara Evas bil utan även Paulinas, som bor i Stockholm, svängde in på gårdsplan och sen en buss oxå!! Och ut vällde dom, brudarna. Jag blev utklädd, eller uppklädd kanske, till cow-girl!! Vad annars? Och sen blev det bilfärd som slutade i Högbo. Där följde picknick och några små uppdrag för mig att utföra. Jag fuskade lite och smet undan lite, men det var nödvändigt tycker jag. Jag är ju trots allt gift redan, och bör ju inte gräva i byxorna på okända karlar.. eller? Sen blev det Måns, Lena och Orup!! SÅ jäkla bra show. Jag har inte haft så kul på länge. Brudarna röjjde gärnet! Träningsvärken och orkeslösenheten idag vittnar om en lyckad kväll... Eller att jag börjar bli gammal och är i dålig form...
C och lilleman kom hem från stugan nu på kvällningen. Vad fort man saknar de sina.. det räcker med ett par dagar så känns det tomt. O och jag har legat i hans säng och pussats och kramats. Finns det ngt härligare än när ens barn vill mysa? Jag antar att man måste passa på medan dom är små, för det dröjjer väl inte så många år innan man inte ens får ta i dom utan att man är "pinsam". Hoppas tiden stoppar upp lite snart... det snurrar på alldeles för fort...
Ha det gott mina vänner, nu ska jag gosa lite med mannen! /L

1 kommentar:

Anonym sa...

testing testing =)