fredag 30 december 2011

Tiden går fort, och snart är julen slut! Tycker inte att det var länge sedan jag plockade upp alla julsaker.. Det kanske är åldersrelaterat! Men nu ska det faktiskt bli skönt att plocka undan allt igen. Innan jul kändes det som att det här skulle kunna bli en riktigt bra helg, men som vanligt, sedan mamma dog, blåste den känslan bort helt ngn dag innan julafton. Jag fattar inte det där. Jag blir totalt uppstressad och en allmän plåga för man och barn! Så nästa år vill jag ha en påminnelse om detta i november!
Barnen blev i varje fall nöjda med sina julklappar, och julen i helhet! Och det är ju faktiskt huvudsaken!
I morgon är det nyårsafton, och den firar vi hemma. Lite god mat, och ngt gott i glasen, så stökar vi över den kvällen lite raskt också!

Nej, nu längtar jag efter längre och ljusare dagar! En krispig tulpanbukett på köksbordet och en blek vintersol på himlen! Och några cm snö som hjälper till med ljuset tackar jag också ja till! Några få sköna minusgrader på lunch-promenaderna, borde kunna få bort mitt gnälliga tonläge... Ljus!!! Jag vill ha ljus!!!

Inga kommentarer: