måndag 5 december 2011

Lustiga små barn?

Ibland lyckas verkligen barnen komma med riktigt fyndiga kommentarer. Ibland är dom jätteroliga, och ibland inte ett dugg roliga...
Mina söner har börjat tvivla på tomten.. Dom är helt säkra på att det är morbror Fredrik som klär ut sig.. Absolut inte, säger jag. Tomten är tomten. Punkt. -Tänkt mamma, att du är så ung så du fortfarande tror på tomten, säger Oscar. Det var ju fyndigt och kul!
Eric däremot tycker att det är jätteroligt att skämma ut mig. Han vet precis vad han ska säga för att sätta mig på pottan.. I fredags var vi in på systemet för att köpa öl. C lägger ner några flaskor i korgen och frågar mig om det är ngt särskilt jag vill ha. Nope, säger jag, inte sugen på ngt alls. Eric högt och tydligt: -Vad bra mamma, för du blir ju alltid så full!! Vad säger man då? Jag har ju ingen anledning att ta åt mig, för jag är så återhållsam med alkohol, så jag är tråkig, men det kändes som att alla som hörde (å det var ganska många) inte riktigt köpte mitt kvävda skratt -nej men Eric, vad säger du!! Resten av familjen hade kul i alla fall!
Ja, ja.. man ska väl vara glad att barnen har humor! De flesta med humor är ju också väldigt intelligenta, så dom är väl lik mig antar jag! =)

1 kommentar:

Eric sa...

Mamma tyst det är hemligt.