lördag 7 januari 2012

Snart är barnens jullov slut! Känns skönt att komma in i vardagens rutiner igen, även om det har varit väldigt skönt och välbehövligt för dom att vara hemma! Jag har också passat på att sova på mornarna och haft det lugnt o skönt! Lite stressad känner jag mig, eftersom det är ganska mycket att göra den här tiden på året, med bokslut och "sånt". Men det får jag ta tag i rejält till veckan!
Äntligen har vi kommit tillbaka till våra vanliga matrutiner också. Känns skönt efter att ha unnat sig både det ena och det andra över jul och nyår. Väldigt gott med vörtlimpa, knäck, glögg och vin, men jag känner mig både seg och vätskefylld när jag äter för mkt socker. Spelar ingen roll vad sockret kommer i för form, min kropp mår bäst utan! Vi märker på barnen också. Dom blir uppskruvade, lättretliga och bråkiga. Så nu är vi tillbaka där vi brukar igen! Ren, nyttig mat!
Nu längtar jag efter att yogan ska börja!

Inga kommentarer: